Story of My Life
Kami masuk U !!
18 May 2014 . 0 purple(s) .
Assalamualaikum

So, here i'm again. Of course la. I'm the only owner of this blog.

See the tajuk "Jom Masuk U !!". ececehhh. Kite dah besar la. Yeayyy nak masuk U *poyo ! padahal aku Matrik je. haha tak kesah la. yg penting sambung belajar. InsyaAllah 26 Mei nie daftar kat Kolej Matrikulasi Selangor *bukan jaohh pon* Neway, doakan aku 4flat tau. Hehe :) To sesape yg masok KMS gak, kite geng! okay. Motif aku merajinkan diri menulis hari ni adalah untuk wish gudluck to all my sahabat. Semua pegi merantau jaoh-jaoh. Aku je yg stay dok kat Selangor ni. Anak jati selangor la katekan. HAHA!! Masing-masing dgn pilihan sendiri. Ade yg merantau ke utara, timur, selatan, sabah, sarawak and ade jugak yg ke luar negara (Jordan, Mesir dll). Tahniahh korang . Bangga aku ade kawan hebat mcm korang semua.

okay. Lets start! Mereka-mereka yg di'mention'kan dalam blog nie adalah mereka-mereka yg always tolong aku, support aku, up kan aku bile aku down samaada sebelum SPM, semasa SPM, selepas SPM smpai la result SPM, result matrik, result upu keluar. hehe. I really appreciate it.! Thanks much much. And tahniah sebab result korang gempak-gempak belaka. Hebat kawan-kawan aku nie :)


Nampak 2 awek cun dalam gmbar kat atas nie? haaaaa tu gf aku kayy. Jangan kacau mereka2. tumbuk kangg ! :p Diorang nie la tmpat aku mengade , menggedik dan mcm2 lagi la. My schoolmates, classmates, and 'roommates' . Tidur sama2, bangun sama2, pegi sekolah same2, makan sama2, main sama2, hangout sama2, belajar sama2, solat sama2, mandi sama2, buat dajal pon sama2. Hehe ^_^ Semua sama2 tapi result SPM tak sama. Diorang lagi hebat dari aku .. Tapi tak kesah sume sebab kitorang akan sama2 lagi kat matrik nanty and score 4flat sama2. yeayyyyy! *siyes excited walaupon asrama tak sama2* KMS ade 3 asrama perempuan and kitorang tercampak kat asrama yg berlainan. Aku asrama Mira. Mimi asrama vega and Emira kat asrama Polaris. Huhu :( agak sedihh disitu. okay my girls , jumpe kat sana nnty. love u muah muahhh :*


Yang nie pulak Najihah a.k.a My bambam. Kenal tak lame pon. Kalau tak silap Dis 2013 after SPM. Kenal kat wechat je. Mne dpat id? Aku curi kat ig die. Hehe. Sorry bambam main curik2 id :p Orang kata kalau kat alam maya nie selalu perempuan rapat dgn lelaki and lelaki akn rapat dgn perempuan. Yeke?? Tapi aku elok je dok chat dgn bambam aku nie. Mula2 memang la kekok. Tak biase, baru kenal pulak tu. Lame2 elok je. Siap sharing story lagi tu. Hehe :) Bambam kite nie pi merantau ke selatan. Dapat UITM Segamat, Johor . Course diploma science computer. Siyes sama ngan aku. Kampus pon sama tapi sory bambam, kite pilih matrik. Kalau tak, bole jmpe bambam n study same2 kan? Mungkin takde rezeki lagi nak jmpe awokkk. Neway, leviu bambam. Dok tempat orang elok2 tau. Be a strong gegirls kay :)


This is my gegirl too. Nurul Hidayah. Sama macam my bambam, kenal after SPM and aku curi id wechat die kat ig dia. Hehe :) Studied at SMK Bagan Terap. kan? Dia nie pon ke selatan jugak. Matrik Johor. Sains PST. Goodluck my girl. belajar rajin2 tau. Jangan culture shock sudaaa.~ Cari kawan yg baik2 kayy :)

Tadi my girls , now my boy pulak. Eeeeee.. geli pulak aku dengar. Haha. *hey, kidding je kay :p


Nie pulak Abdul Halim b Mohd Kasim. *betol tak ejaan name tu? kang complain pulak. typo la ape la. Nie pon kenal tak lame. Masa January kalau tak silap aku. Dia nie kawan gemokk a.k.a Aiman Hisham. 
Result upu dia sama ngan aku. Dip science computer kat uitm. so sweet~ tapi kampus lain la. aku kat segamat dia kat mne ntah. haha. tapi dia pilih matrik Kedah. Jaohhh woiii. Haha.XD kesian~ pi dok kedah diam2 naaaa. Apesal tak pegi uitm? kan dekat ckit. Ape la dia nie. Neway, nanty dok kedah jgn nak menggatai naaa. pi sana dok belajar diam2. ingat hang tu bawak hati orang. Haha :p


Haaaaa. Nie la gemokkk yg kuat membebel tu. *Eh. Aiman, jgn marah. Gurau je. hehe
He always suruh aku belajar, belajar, belajar.. dari awal f4 dlu smpai la sekarang. Da macam bapak sroh anak belajar da aku rase. Haha! Mokk gi unimas en? Belajar elok2. Jaohh tu. Neway, thanks sangat2 sbb bebel byk2 dekat aku. Kalau ko nak tau, ko je yg bebel cmtu kat aku. Orang lain nk buat cmtu, JANGAN HARAP LA !! Thanks a lot SAHABAT. 



Nie bukti yg gemokk nie kuat bebel. HAHA. 
bebelan dia sgt berguna. *bukan bebel pon sebenarnye tapi nasihat. hehe :)
*mohon sangat2 utk abaikan wallpaper wechat dlm gmbar tu ye*


Next lagi, yang nie Shafeeq ,, budak Teknik Gombak kalau tk silap aku. Haha.. lupe la beb kau sekolah mne. Dia nie yg tolong aku mase SPM hari tu. tolong ap.? Tolong bagi soalan bocor utk paper fizik n chemist walaupon tak byk yg keluar. Sabar je la. haishhhhh. Dia nak further study kat mne aku pon tak tau sbb lately die teramat sangat la busy dgn bisnes die. Wechat pon jarang on, facebook lagi la tak bukak. Beb! tak kesahh la kau study kat mne pon, aku nak wish good luck and all the best. Thanks sbb jadi kawan aku. And thanks too sebab sudi dngar stori aku masa malam before paper Bahasa Arab hari tu.


Here, Muhammad Zaki , budak putrajaya yg aku kenal masa Seminar BH SPM last year. Dia kata dia ambik paper julai subjek addmath. ade ea paper julai utk addmath? aku taktau la pulakk. neway, good luck la yeeee.~. Hahaha. Aku tau kau rindu kat budak comel yg sebut nama kau mase seminar tu. Aku tau kau rindu ngan budak yg wechat kau masa seminar addmath tu.. kan kan kan?? Hahaha. Really miss that moment ! *act, aku taktau nak bebel ape pasal kau sbb tak contact pon. lepas seminar tu kau teros hilang and muncul lepas result SPM keluar. Skrg pon just tego kat comment moment je.. Haha

So, next la..



Dua orang nie pulak Mohd Hanafi *yg baju merah tu* and Iqbal Hakim *yg background die gempakk tu. real tau bukan edit*, diorang ni ex-samone. Aku kenal masa exam SMA time f4. *kalau tak silap aku la.. Si Hanafi tu smbg STPM kat SAMTSSAAS, Batu 38 and Iqbal pulak pi Matrik Perlis. jaohhh gilossss. Haha. Thats all pasal diorang nie. Tak selalu contact sgt pon. 

Next


Nama diberi Muhammad Hilmi bin Azmawi. ex-student SMS Banting dan bakal menyambung pelajaran ke Matrik Negeri Sembilan. *asal skema ayt aku nihh* Haha.. Nie kawan giler2 aku. Haha. beb! Thanks for everything. Aku tak tau nak balas kebaikan kau mcm mne. Doa je yg mampu aku bagi. Semoga kau berjaya dunia akhirat.. Semoga dpat jodoh yg baik jugakk, insyaAllah lagi baik dari aku :) Nanti dok KMNS jgn menggatal aje. Belajar dulu pandai2 taw. 

Okay nie last. Haha. Jari dahh penat menaip. 


his named Aliif Naim b Abd Halim. sekolah kt intesaber sama ngan aiman n Halim. Dia nie pon aku kenal after SPM. Adik kembar die sama sekolah ngan aku. Jiran dorm aku. Haha. Dia nie teramat la poyo. Hehe. Tapi aku tak kesahh pon. Dia nie pon aku tak tau smbg study kt mne. Hari tu kate matrik Teknikal Kedah. Pastu kata taktau lagi sbb tnggu result interview unikl. Ntah la. Tak kesah ke mane pon, belajar elok2 kawan. Kalau gi matrik Kedah , belajar rajin2. Cian dia kne tinggalkan awek dia. Sabar ye kawan. Setahun aje. Pastu pegi la jmpe awek kau kat MSU tu lepaskan rindu ea. Hehe :)

Last but not least, Tahniah buat korang2 yang dpat masuk U. Ingat, bila masuk U nanti, Jgn duk ikot senior2 , bukan betol sgt akhlak diorang . Ikot yg beragama . Hati-hati dgn orientasi , kalau dorang duk ajar bercampur laki pompuan tu takyah ikut. Ngarut je tu. Bila kat U , jgn rasa bebas sgt nak pakai ikut suka hati je. Kita ni kan orang Islam. Tak malu ke pakai tshirt ketat, jeans ketat pi kuliah? Malu la kat Allah walaupun U awokk tu open-minded la sgt. pi mana2 pun , jaga diri , jaga syariat. 





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post